נעמי קליין

נעמי קליין

נעמי קליין היא עיתונאית וסופרת קנדית עטורת פרסים, הנחשבת לאחת מההוגות החשובות בעולם הפועלות כיום.

בשנת 2000, בהיותה בת 30, פרסמה קליין את ספרה רב-המכר "בלי לוגו" (No Logo, יצא בעברית בהוצאת "בבל"). בין-לילה הספר הפך לתנ"ך של התנועה נגד הגלובליזציה הקפיטליסטית (כהגדרתו של הניו-יורק טיימס) – תנועה שעלתה על המפה הפוליטית העולמית חודש לפני יציאת הספר, בהפגנות סיאטל ב-1999, ושמעסיקה את קליין רבות עד היום.

כותבת קליין לעיתונים כמו ה"גרדיאן" הבריטי וה"ניישן" האמריקאי על האבוריג'ינים באוסטרליה, מאבקי האדמות בהודו, מצב הכורים באפריקה הדרומית, תנועת הזפטיזטס במקסיקו, המלחמה בעיראק, ועוד. מאמריה, שכונסו בספר "גדרות וחלונות" (Fences and Windows, יצא גם הוא ב"בבל"), וסרטה, "ההשתלטות" – העוסק בהשתלטות עובדים על מפעלים בארגנטינה, זיכו אותה בשורה ארוכים של פרסים בינלאומיים.

ספרה האחרון, שפורסם במקור ב-2007, "דוקטרינת ההלם: עליית הקפיטליזם של האסון" (The Shock Doctrine: The Raise of Disaster Capitalism), ויוצא בימים אלה בעברית בהוצאת "אנדלוס", תורגם ללמעלה מ-25 שפות, נכנס לרשימת רבי-המכר של הניו-יורק טיימס, וזכה בפרס וורוויק לספרות. מאז צאתו לאור הוגדר "דוקטרינת ההלם" על ידי מבקרים כפריצת דרך בניתוח הכלכלה הקפיטליסטית של עשרות השנים האחרונות, וכמפתח להבנת כמה מהאירועים הפוליטיים החשובים של תקופתנו.

ביולי 2009 הגיעה נעמי קליין לביקור בן שבוע בארץ, להשקת התרגום של "דוקטרינת ההלם" לעברית ולערבית. היא ביקרה בבלעין, רמאללה, ירושלים, עזה, הנגב, הגליל, חיפה ותל אביב-יפו, והשתתפה בארבעה אירועים להשקת הספר.

לחצו כאן לקריאת ראיון עם קליין ב"הארץ", עם בואה לארץ וצאת ספרה "דוקטרינת ההלם" בעברית ובערבית.

לחצו כאן לצפייה בראיון עם נעמי קליין על המשבר הכלכלי

לחצו כאן לצפייה באירוע השקת הספר בחיפה

לחצו כאן לצפייה במסיבת עיתונאים של נעמי קליין בכפר בלעין