שירים באשדודית / סמי שלום שטרית

שירים באשדודית / סמי שלום שטרית

120 עמודים. "שירים באשדודית" היא אסופה של שירים שנכתבו בין השנים 1982-2002 שחלקם הופיע בקבצים: "פתיחה" (עֶקד, 1988) ו"פרֵיחה שם יפה" (נוּר, 1995) ובכתבי-עת שונים.

מחרי קטלוגי: 64 ש"ח. ברכישה ישירה: 50 ש"ח.

.

סמי שלום שטרית הוא משורר ומורה, סופר ופובליציסט. נולד בשנת 1960 בעיירה קסאר-סוק במרוקו וגדל בשכונת מהגרים באשדוד. היה בין מייסדי האלטרנטיבה החינוכית "קדמה" ומנהל בית-הספר "קדמה" בשכונת התקווה בדרום תל-אביב. למד באוניברסיטה העברית בירושלים ובאוניברסיטת קולומביה בניו-יורק. את עבודת הדוקטורט כתב על המאבק המזרחי בישראל. המחקר יראה אור השנה בספר בהוצאת עם-עובד. כיום משמש עמית מחקר באוניברסיטת UCLA בארה"ב ועורך את הפורטל המזרחי "קדמה – שער המזרח לישראל" www.kedma.co.il.

שטרית ערך את האנתולוגיה הספרותית המזרחית "מאה שנים, מאה יוצרים" (שלושה כרכים), בהוצאת "בימת קדם לספרות", 1998-1999. ובאותה הוצאה פרסם את קובץ המאמרים "המהפכה האשכנזית מתה" בשנת 1999. ב-2003 יצר יחד עם הבמאי אלי חמו את הסרט התיעודי "הפנתרים השחורים מדברים". רבים משיריו תורגמו לאנגלית, ערבית וצרפתית.

.

לקריאת ראיון עם סמי שלום שטרית עם צאת הספר לחצו כאן

צפו כאן בערב הקראת שירים מתוך הספר

.

בחרו וקראו שירים מתוך הקובץ (השירים בפורמט PDF):

שלא תבינו מילה

אלה שמות

נתיבות לגני עדן

שלום אלטיזכן

על העדר השיר

עמיר בניון הוא ארץ-ישראל

אנחות

.

"שיריו של סמי שלום שטרית מאפשרים לי לחוות מחדש רגעים ורגשות בשכונת הולדתי ובבית  הוריי. אני מודה לו, על שהוא מזכיר לנו מהיכן באנו, היכן אנו נמצאים ועל שהוא מלווה אותנו בדרך אל העתיד עם תחושה של גאוות תרבותית", איילה מרציאנו-סבאג, Ynet, 14.8.08

.

Order שירים באשדודית / סמי שלום שטרית רכישה במחיר מוזל @ 50.00